ΙΕΡΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΒΑΪΩΝ 13 Απριλίου: Ακολουθία Νυμφίου, ώρα 7.30 μ.μ. στον Ενοριακό Ναό. Μ. ΔΕΥΤΕΡΑ: Ακολουθία Νυμφίου, ώρα 7.00 μ.μ. στο Μοναστήρι. Μ. ΤΡΙΤΗ: Ακολουθία Νυμφίου, ώρα 7.30 μ.μ. στον Ενοριακό Ναό. Μ. ΤΕΤΑΡΤΗ: Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία, ώρα 6.30 π.μ. στον Ενοριακό Ναό. Μ. ΤΕΤΑΡΤΗ: Όρθρος Μ. Πέμπτης, ώρα 6.00 μ.μ. στον Ενοριακό Ναό. ΙΕΡΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ, ώρα 8.00 μ.μ. στον Ενοριακό Ναό. Μ. ΠΕΜΠΤΗ: Εσπερινός και Θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου, ώρα 7.30 π.μ. στο Μοναστήρι. Μ. ΠΕΜΠΤΗ: Η Ακολουθία των Αγίων Παθών (12 ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ), ώρα 7.00 μ.μ. στον Ενοριακό Ναό. Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Ακολουθία Μεγάλων Ωρών, ώρα 8.00 π.μ. Μέγας Εσπερινός ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΕΩΣ, ώρα 10.00 π.μ. στον Ενοριακό Ναό. Μνημόνευση κεκοιμημένων στο Κοιμητήριο της Καλλιμασιάς. Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Η Ακολουθία του "ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΘΡΗΝΟΥ", ώρα 5.00 μ.μ. στο Μοναστήρι. Η Ακολουθία του "ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΘΡΗΝΟΥ", ώρα 5.00 μ.μ. στον Ενοριακό Ναό. Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ώρα 6.00 - 7.00 π.μ. στον Ενοριακό Ναό. Εσπερινός και Θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου, ώρα 7.30 π.μ. στον Ενοριακό Ναό.

Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2010

Στον Άγιο Γιάννη τον Θεολόγο στο Αλεξάνδρι της Καλλιμασιάς

Από τις 13 Ιουλίου 1996 που εγκαινιάστηκε, μετά την ανακαίνιση του εκ βάθρων από την αοίδιμο Λεμονιά Χρ. Πουλερέ (το γένος Πυλέρη), το ενοριακό εξωκλήσι του Αγίου Ιωάννου Θεολόγου στην περιοχή Αλεξάνδρι της Καλλιμασιάς εορτάζει ανελλιπώς την εορτή του Αγίου, δυο φορές το χρόνο.

Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2010

Η Σύλληψη του Τιμίου Προδρόμου και Βαπτιστή Ιωάννη (23 Σεπτεμβρίου)

«Μὴ φοβοῦ, Ζαχαρία, διότι εἰσηκούσθη ἡ δέησίς σου, καὶ ἡ γυνή σου Ἐλισάβετ γεννήσει υἱὸν σοί, καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰωάννην. καὶ ἔσται χαρὰ σοὶ καὶ ἀγαλλίασις, καὶ πολλοὶ ἐπὶ τῇ γεννήσει αὐτοῦ χαρήσονται. ἔσται γὰρ μέγας ἐνώπιον τοῦ Κυρίου, καὶ οἶνον καὶ σίκερα οὐ μὴ πῖη, καὶ Πνεύματος Ἁγίου πλησθήσεται ἔτι ἐκ κοιλίας μητρὸς αὐτοῦ, καὶ πολλοὺς τῶν υἱῶν Ἰσραὴλ ἐπιστρέψει ἐπὶ Κύριον τὸν Θεὸν αὐτῶν, καὶ αὐτὸς προελεύσεται ἐνώπιον αὐτοῦ ἐν πνεύματι καὶ δυνάμει Ἡλιοῦ, ἐπιστρέψαι καρδίας πατέρων ἐπὶ τέκνα καὶ ἀπειθεῖς ἐν φρονήσει δικαίων, ἐτοιμᾶσαι Κυρίω λαὸν κατεσκευασμένον» (Λουκά 1, 13-17).

Ο Τίμιος Πρόδρομος είναι ο τελευταίος και μεγαλύτερος προφήτης του Ιησού Χριστού και προέρχεται από τη φυλή του αρχιερέα Ααρών και από την πατριά του Δαυίδ. Είναι δε συγγενής του Ιησού Χριστού. Η συγγένεια που υπάρχει μεταξύ τους είναι εξ αίματος έκτου βαθμού, δηλ. β’ ξαδέρφια. Η σχέση αυτή προκύπτει μέσα από το λεγόμενο πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου του Αδελφοθέου. Σύμφωνα με αυτό ο ιερέας Ματθάν νυμφεύθηκε τη Μαρία και γέννησαν τέσσερα παιδιά:

Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010

Αγιασμός τομέα νεότητας ενορίας Καλλιμασιάς και εγγραφές (Κατηχητικά, Η/Υ, Σκάκι)

ΙΔΡΥΜΑ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ
ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ ΧΙΟΥ
«ΑΓΙΟΣ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΟΜΕΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Αγαπητοί ενορίτες, γονείς και παιδιά,
Στην ενοριακή αίθουσα (Ξενώνα Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Καλλιμασιάς) θα φιλοξενηθούν για την περίοδο Οκτώβριος 2010 – Μάιος 2011 οι παρακάτω δραστηριότητες:
1)      Ορθόδοξη χριστιανική κατήχηση.
2)      Εξοικείωση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και αξιοποίησή τους ως βοηθητικό μέσο για τις τάξεις του δημοτικού.
3)      Μαθήματα σκάκι.

Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ Ένας επιφανής Αθηναίος φιλόσοφος και πανεύφημος μάρτυς Χριστού

Τοιχογραφία δια χειρός Αγγέλου Αλιμπέρτη
Ι. Ν. Μεταμορφώσεως Σωτήρος
Γλυκών Νερών Αττικής
Η περιώνυμη πόλη των Αθηνών μεγαλούργησε διαμέσου των αιώνων χάρη στους επιφανείς σοφούς, τα λαμπρά οικοδομήματα και την ανάπτυξη των τεχνών, αλλά ακτινοβόλησε και στη μακρόχρονη πορεία της ένδοξης εκκλησιαστικής της ιστορίας με αγιασμένες μορφές, που λαμπρύνουν το πνευματικό της στερέωμα και αποτελούν ευλαβικό καύχημα για κάθε φιλάγιο κάτοικο και επισκέπτη της. Ανάμεσα στους πνευματικούς αστέρες, που έζησαν στην Αθήνα κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες και αγωνίστηκαν για την εδραίωση και διάδοση της χριστιανικής πίστεως και την κατάρριψη της πολυθεϊστικής θρησκείας των ειδώλων, ξεχωρίζει και ο τιμώμενος στις 13 Σεπτεμβρίου Άγιος Αριστείδης, ο επιφανής και ευγλωττότατος αυτός Αθηναίος φιλόσοφος και πανεύφημος μάρτυς Χριστού, που έμεινε γνωστός στην Εκκλησιαστική Ιστορία και Πατρολογία από την περίφημη απολογία του υπέρ των διωκομένων χριστιανών. 


Τρίτη, 7 Σεπτεμβρίου 2010

Ημέρα μνήμης Χίων αοιδίμων Οικουμενικών Πατριαρχών Ιωακείμ Β' και Ιωακείμ Δ'

ΙΔΡΥΜΑ 
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ 
ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ ΧΙΟΥ 
"ΑΓΙΟΣ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ" 

ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ 

Των Χίων αοιδίμων Οικουμενικών Πατριαρχών κυρών ΙΩΑΚΕΙΜ Β΄ & ΙΩΑΚΕΙΜ Δ΄

Το Ίδρυμα Πνευματικής και Κοινωνικής Διακονίας Καλλιμασιάς Χίου "Άγιος Αιμιλιανός ο Ομολογητής" τιμά (όπως ορίζει ο Κανονισμός του) τη μνήμη των Χίων αοιδίμων Οικουμενικών Πατριαρχών κυρών 

ΙΩΑΚΕΙΜ Β΄ & ΙΩΑΚΕΙΜ Δ΄ 

Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2010

6 Σεπτεμβρίου Μνήμη του εν Κολασσαίς θαύματος παρά του Αρχιστρατήγου Μιχαήλ

Tω αυτώ μηνί ϛ΄, μνήμη του εν Kολασσαίς της Φρυγίας γενομένου θαύματος παρά του Aρχιστρατήγου Mιχαήλ.

Ώφθης Mιχαήλ, Nώε σω ναώ νέος,
Xώνη ποταμών τον κατακλυσμόν λύων.
Pουν Mιχαήλ ποταμών χώνευσε νόων αγός έκτη.

+ O μέγας Aρχιστράτηγος του Θεού Mιχαήλ, και παλαιά μεν προ της ενσάρκου οικονομίας, είχεν ευσπλαγχνίαν και κηδεμονίαν προς το ανθρώπινον γένος, και πολλάς ευεργεσίας έδειξεν εις αυτό. Mετά δε την επί γης ένσαρκον παρουσίαν του Θεού Λόγου, πολλά μεγαλιτέραν ευσπλαγχνίαν και αγάπην έδειξεν εις ημάς τους Xριστιανούς, τους καυχωμένους εις το όνομα του Xριστού. Όθεν από τότε και ύστερον, τρέχωντας νοερώς εις όλα τα μέρη της οικουμένης, και δίδωντας πλουσίας τας ευεργεσίας του, εκατοίκησε και εις ένα τόπον της Φρυγίας ονομαζόμενον Xερέτωπα.

Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου 2010

Τι είναι η αρχή της Ινδίκτου;

Ο των αιώνων Ποιητής και Δεσπότης, Θεέ των όλων, υπερούσιε όντως, την ενιαύσιον ευλόγησον περίοδον, σώζων τω ελέει σου τω απείρω, Οικτίρμον, πάντας τους λατρεύοντας σοι τω μόνω Δεσπότη, και εκβοώντας φόβω Λυτρωτά· Εύφορον πάσι το έτος χορήγησον.

1η Σεπτεμβρίου: ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ (δηλαδή αρχή του νέου Εκκλησιαστικού έτους). Για την περίπτωση αυτή, ό Σ. Εύστρατιάδης στο Αγιολόγιο του, γράφει τά έξης: "Λέξις λατινική (indictio) όρισμόν σημαίνουσα καθ' όν κατά δεκαπενταετή περίοδον έπληρώνοντο εις τους αυτοκράτορας των Ρωμαίων οι φόροι. Κατά την εκκλησιαστικήν παράδοσιν, την αρχήν της ίνδικτιώνος είσήγαγεν ό Αύγουστος Καίσαρ (1 -14), ότε διέταξε την γενικήν των κατοίκων του Ρωμαϊκού κράτους απογραφήν και την είσπραξιν των φόρων, κατά την πρώτην του Σεπτεμβρίου μηνός. Από του Μεγάλου Κωνσταντίνου (313) έγένετο επισήμως χρήσις της Ινδικτιώνος ως χρονολογίας, έκτοτε δε ή εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως μέχρι του νυν εορτάζει την α' Σεπτεμβρίου ως αρχήν του εκκλησιαστικού έτους. "Ινδικτον ημιν ευλόγει νέου χρόνου, ώ και παλαιέ και δι' ανθρώπους νέε".

Η Ινδικτιώνα είναι ένας γενικότερος τρόπος μέτρησης του χρόνου ανά 15ετίες με αφετηρία τη γέννηση του Χριστού ή για την ακρίβεια από το 3 π.Χ.
Η 1η Σεπτεμβρίου, η αρχή του εκκλησιαστικού έτους, αποτελεί την αρχή της Ινδίκτου. Τότε τελείται η ακολουθία της Ινδίκτου σε συνδυασμό με τη θεία λειτουργία για την ευλογία του εκκλησιαστικού έτους.
Αρχικά υπήρχε η Αυτοκρατορική Ίνδικτος ή Καισαρική Ινδικτιώνα που μάλλον εισήχθη από τον Μέγα Κωνσταντίνο. Εκαλείτο επιπλέον Κωνσταντινική ή της Κωνσταντινουπόλεως ή Ελληνική. Παράλληλα υπήρχε και η Παπική Ινδικτιώνα.